Cieľ:

Projekt úpravy systému SAP ERP pre obdobie od schválenia realizácie až po jej fyzické vykonanie pre významnú printovú a mediálnu spoločnosť.

Problémy:

  • Účtovanie a evidencia rozdelenia všetkých obchodných prípadov v súčasnom systéme podľa definovaných pravidiel medzi novo preberajúce spoločnosti
  • Vysoká variabilita výnimiek a detailov rozdelenia
  • Nejasný dátum finálneho rozdelenia závislý na potvrdení rozhodnutia štátneho orgánu
  • Potreba sledovania priebežného stavu
  • Potreba dodržiavania aktuálnych účtovných postupov
  • Korporátne obmedzenia zmien systému
  • Násobné zvýšenie počtu účtovných položiek bez rozšírenia projektového tímu

Naše riešenie:

V spoločnosti bolo nasadené riešenie, ktoré každý účtovný prípad automaticky rozúčtovavalo podľa definovaných pravidiel rozdelenia spoločnosti, pričom boli zachované takmer všetky účtovné a evidenčné postupy. Bolo nutné vykonať príslušné úpravy aj na strane externých systémov. Vzhľadom k vysokej variabilite parametrov rozdelenia boli všetky zmeny parametrov nastavení rozdelenia uchovávané v samostatných logoch. Bola nasadená rozšírená správa autorizácií pre úpravy parametrov rozdelenia.

Výhody a výsledky:

  • Prehľadná správa pravidiel rozdelenia v systéme
  • Výrazne nižšia záťaž na výkon systému v porovnaní so zvolením cesty „finálneho výkazu“
  • Priebežné sledovanie stavu evidencie rozdelenia a poskytovanie relevantných podkladov pre manažment spoločnosti
  • Minimálny zásah do zavedených postupov prác
  • Realizácia projektu bez nutnosti navýšenia personálnych nákladov