Cieľ:
Projekt úpravy systému SAP ERP pre obdobie od schválenia realizácie až po jej fyzické vykonanie pre významnú printovú a mediálnu spoločnosť.
Problémy:
- Účtovanie a evidencia rozdelenia všetkých obchodných prípadov v súčasnom systéme podľa definovaných pravidiel medzi novo preberajúce spoločnosti
 - Vysoká variabilita výnimiek a detailov rozdelenia
 - Nejasný dátum finálneho rozdelenia závislý na potvrdení rozhodnutia štátneho orgánu
 - Potreba sledovania priebežného stavu
 - Potreba dodržiavania aktuálnych účtovných postupov
 - Korporátne obmedzenia zmien systému
 - Násobné zvýšenie počtu účtovných položiek bez rozšírenia projektového tímu
 
Naše riešenie:
V spoločnosti bolo nasadené riešenie, ktoré každý účtovný prípad automaticky rozúčtovavalo podľa definovaných pravidiel rozdelenia spoločnosti, pričom boli zachované takmer všetky účtovné a evidenčné postupy. Bolo nutné vykonať príslušné úpravy aj na strane externých systémov. Vzhľadom k vysokej variabilite parametrov rozdelenia boli všetky zmeny parametrov nastavení rozdelenia uchovávané v samostatných logoch. Bola nasadená rozšírená správa autorizácií pre úpravy parametrov rozdelenia.
Výhody a výsledky:
- Prehľadná správa pravidiel rozdelenia v systéme
 - Výrazne nižšia záťaž na výkon systému v porovnaní so zvolením cesty „finálneho výkazu“
 - Priebežné sledovanie stavu evidencie rozdelenia a poskytovanie relevantných podkladov pre manažment spoločnosti
 - Minimálny zásah do zavedených postupov prác
 - Realizácia projektu bez nutnosti navýšenia personálnych nákladov
 
							
															
				

								
								
								