Cieľ:
Projekt rozšírenia štandardných riešení evidencie a výkazníctva DPH a kontrolného výkazu DPH v SAP ERP.
Problémy:
- Zákaznícky špecifické obchodné transakcie vyžadujú vyššiu mieru variability pri evidencii a spracovaní daňových výkazov
- Absencia automatických kontrol pri evidencii
- Absencia automatických kontrol pri zmenách už zaevidovaných dokladov
- Nutnosť spájania viacerých transakčných dokladov do jednej vykazovanej položky
- Chýbajúca automatická notifikácia o potrebe podať opravné respektíve dodatočné daňové priznanie
- Potreba kontaktovať konzultačnú spoločnosť pre vykonanie jednoduchých prevádzkových zmien nastavenia spracovania dokladov
Naše riešenie:
Naším riešením je rozšírenie štandardného systému a doplnenie customizačných možností pre absolútne pokrytie všetkých potrieb zákazníka pri evidencii a spracovaní daňových výkazov. Systém SAP je pomocou štandardných rozšírení prispôsobený pre rôzne variácie vykazovania už zaevidovaných dokladov. Tento užívateľský customizing je nastavený kontinuálne v časovom slede a umožňuje správne vykazovanie DPH aj v starších obdobiach, ktoré mávajú v dôsledku legislatívnych zmien iné parametre. Systém vykazovania automaticky upozorňuje na potrebu vykonania následného, resp. dodatočného daňového priznania na základe nových dokladov v už vykázaných obdobiach, alebo pri zmenách už vykázaných dokladov.
Výhody a výsledky:
- Prispôsobiteľné riešenie umožňujúce reportovanie všetkých obchodných prípadov evidovaných v SAP bez nutnosti meniť účtovné postupy
- Prehľadný dizajn výkazu
- Identifikácia nových/zmenených dokladov
- Automatické upozornenie na potrebu dodatočného alebo opravného daňového priznania
- Variabilita určitých nastavení v časovom slede
- Kontrola platnosti IČ DPH, aj historicky
- Prehľadný systém ukladania „reálnych“ xml súborových výstupov výkazu
- Nástroj pre zlučovanie XML súborov v prípade viacerých vstupov dát
Režim rozšírenia neovplyvňuje funkčnosť v prípade upgrade systému