Cieľ:

Projekt rozšírenia štandardných riešení evidencie a výkazníctva DPH a kontrolného výkazu DPH v SAP ERP.

Problémy:

  • Zákaznícky špecifické obchodné transakcie vyžadujú vyššiu mieru variability pri evidencii a spracovaní daňových výkazov
  • Absencia automatických kontrol pri evidencii
  • Absencia automatických kontrol pri zmenách už zaevidovaných dokladov
  • Nutnosť spájania viacerých transakčných dokladov do jednej vykazovanej položky
  • Chýbajúca automatická notifikácia o potrebe podať opravné respektíve dodatočné daňové priznanie
  • Potreba kontaktovať konzultačnú spoločnosť pre vykonanie jednoduchých prevádzkových zmien nastavenia spracovania dokladov

Naše riešenie:

Naším riešením je rozšírenie štandardného systému a doplnenie customizačných možností pre absolútne pokrytie všetkých potrieb zákazníka pri evidencii a spracovaní daňových výkazov. Systém SAP je pomocou štandardných rozšírení prispôsobený pre rôzne variácie vykazovania už zaevidovaných dokladov. Tento užívateľský customizing je nastavený kontinuálne v časovom slede a umožňuje správne vykazovanie DPH aj v starších obdobiach, ktoré mávajú v dôsledku legislatívnych zmien iné parametre. Systém vykazovania automaticky upozorňuje na potrebu vykonania následného, resp. dodatočného daňového priznania na základe nových dokladov v už vykázaných obdobiach, alebo pri zmenách už vykázaných dokladov.

Výhody a výsledky:

  • Prispôsobiteľné riešenie umožňujúce reportovanie všetkých obchodných prípadov evidovaných v SAP bez nutnosti meniť účtovné postupy
  • Prehľadný dizajn výkazu
  • Identifikácia nových/zmenených dokladov
  • Automatické upozornenie na potrebu dodatočného alebo opravného daňového priznania
  • Variabilita určitých nastavení v časovom slede
  • Kontrola platnosti IČ DPH, aj historicky
  • Prehľadný systém ukladania „reálnych“ xml súborových výstupov výkazu
  • Nástroj pre zlučovanie XML súborov v prípade viacerých vstupov dát

Režim rozšírenia neovplyvňuje funkčnosť v prípade upgrade systému