Charakteristika zákazníka
Naša výzva a ciele
Kľúčové ciele našej firmy BRAIN:IT zahŕňali:
- Vytvorenie admin rozhrania pre konzultantov za účelom online komunikácie s klientom, archivácie online komunikácie, evidencia údajov o klientovi,
- Vytvorenie mobilnej aplikácie pre klientov za účelom anonymne komunikovať s konzultantmi,
- Vytvorenie WordPress webovej stránky ,ktorá okrem možnosti anonymne komunikovať s konzultantmi, obsahuje aj sprievodné informácie o činnosti Národnej linky pre pomoc deťom.
Naše riešenie
Naše riešenie sa skladalo z dvoch častí. Vypracovali sme riešenie pre:
1. Konzultant – pre konzultanta je dostupných viacero chatovacích okien, čím si drží komunikačný prehľad, viď. Obrázok.
2. Dieťa – v úvode je pre dieťa dostupné rozdelenie pre deti ako 12 rokov a pre deti viac ako 12 rokov. Pre dieťa je okrem webového rozhrania dostupné aj chatovací nástroj v mobile. Bezpečnosť dieťaťa zabezpečuje špeciálne tlačidlo „Rýchlo preč“, ktoré okamžite ukončí chat a zmaže históriu. Aplikácia je dostupná pre všetky mobilné telefóny so systémom iOS aj Android.
Mobilná aplikácia
Mobilná aplikácia je dostupná pre všetky bežné typy operačných systémov mobilných telefónov a tabletov – aj pre Android aj pre iOS. Ovládanie je intuitívne a jednoduché, vhodné pre komunikáciu s konzultantom. Klient má v chate možnosť okamžite zavrieť aplikáciu pomocou tlačidla „Rýchlo preč“, ktoré aplikáciu zavrie a históriu komunikácie vymaže. V mobilnej aplikácií je zachovaná anonymita, nevyžaduje sa povinnosť uviesť pravdivé údaje.
V mobilnej aplikácií aj na webovej stránke je postup korektného používania, a to:
- Klient, resp. dieťa si vyberie dostupného konzultanta. Dostupní konzultanti sa mu zobrazia v prvom okne,
- Klient následne vyplní jedno povinné pole s menom – údaje nemusia byť pravdivé. Nepovinné pole je telefónne číslo.
- Po zadaní údajov a po kliknutí na tlačidlo „Spustiť chat“ sa začne konverzácia s konzultantom,
- Klient je presunutý do chatovacieho okna, kde čaká v poradovníku, pokiaľ ho neprijme konzultant a od toho momentu sa začína konverzácia
- Vzájomná komunikácia je zahájená, správy klienta a konzultanta sú farebne odlíšené. Nižšie sú pripravené pre klienta rýchle správy, v prípade stresu alebo problémom s písaním.
Webová stránka
Na webovej stránke sa klient dostane k informáciám podľa jeho vekovej kategórie, pretože webová stránka je rozdelená podľa veku do 12 rokov a od 12 rokov vyššie.
Na webovej stránke je možnosť komunikovať cez chatovacie okno podobné mobilnej aplikácií. V prípade neprítomnosti konzultanta je možné zanechať aj e-mail pomocou kontaktného formuláru.
Náročnosť projektu
4/6
4/6
4/6
4/6
Prínos pre zákazníka
Najväčším prínosom, ktorý dokončený projekt priniesol, je verejne dostupný chat na webe Viacakonick.sk a aplikácia na Google Play a v Apple Stores. Chat je intuitívne ovládateľný. Chat má špeciálnu vlastnosť – je možné chat okamžite zavrieť cez sériu tlačidiel v dolnej časti aplikácie, prípadne okamžite vymazať históriu aplikácie. Aplikácia je dostupná pre všetky typy mobilných zariadení. Webová stránka obsahuje aj cenné informácie pre klienta, vrátane pravidiel pomoci na úvodnej stránke a chatu, ktorý je takmer identický s tým v mobilnej aplikácií.
Digitalizácia sa ukázala ako skvelá vec aj v tomto odvetví, kde môže reálne pomôcť, nech sa klient nachádza kdekoľvek. Konzultant – respektíve sociálny pracovník používa chatový nástroj, druhá strana zostáva v anonymite. Webová stránka a aplikácia je prínosná pre všetky deti a mladistvých v ohrození a je úplne zadarmo.