Potrebuje vaša internetová stránka vašej spoločnosti zmenu? Alebo sa v podnikaní chcete pustiť do nejakej novej oblasti? Ak k tomu potrebujete softvérové riešenie, mali by ste si nájsť dobrého IT partnera. Keďže dnes už takéto riešenia ponúka veľa spoločností, mali by ste vedieť, ako si vybrať tú správnu!
Komunikácia
Ak už oslovíte potenciálneho partnera, na prvú odpoveď by ste nemali čakať dlho. Analýza vašich požiadaviek si však môže vyžadovať viac času. Celá komunikácia by mala byť flexibilná, no treba si dať pozor na to, aby to bolo výhodné obojstranne. V prípade, že nepredložíte presné požiadavky, IT spoločnosť by mala doslova „vyzvedať”, aby získala čo najpresnejší obraz. Profesionálna IT spoločnosť dáva správne otázky. Pri komunikácii sa nesnažte o kompromis, ale o synergiu.
Ľudský prístup
Všetci sme ľudia, no nie všetci sú programátori a pohybujú sa v IT sektore. Pokiaľ si nie ste niečím istí, či už ide o terminológiu alebo vašu predstavu a reálne riešenie, správny potenciálny partner by mal upresniť a opraviť mylnú mienku. Výčitky, nadávky a invektívy určite nie sú na mieste! Celý rozhovor by mal byť „šitý na mieru“ a prispôsobiť sa vašim technickým znalostiam. Potenciálny partner by nemal používať výhradne technický slovník len kvôli dojmu. Informácie musí podať v zrozumiteľnej forme.
Referencie
Odporúčania od známych nie sú vždy relevantné, ak sa neberie do úvahy skutočná kvalita práce. Nespoliehajte sa len na jedno odporúčanie, ale urobte si aj malý prieskum. Referencie si dnes dávajú spoločnosti aj na samotnú stránku, no je na mieste overiť si ich výpovednú hodnotu, teda čo pre danú spoločnosť reálne urobili.
Otvorenosť
Pri nečakanej situácii či iných okolnostiach možno budete meniť požiadavky. Ak ich počet nepreženiete, správny partner nemá problém o nich diskutovať alebo relevantné z nich rovno implementovať. Rovnako však aj vy ako zadávateľ musíte byť otvorený návrhom na zlepšenie, či optimalizáciu, keďže ide o špecialistov a tí naozaj vedia, čo vám môže pomôcť.
Ešte pred podpisom zmluvy si ujasnite, aká je variabilita objednávky. Inak povedané, na čo je daná firma ešte ochotná pristúpiť. Aj napriek dnešnej modernej dobe je dobré si všimnúť charakter človeka, s ktorým diskutujete. Najlepším prípadom je komunikácia na úrovni otvoreného priateľského rozhovoru.
Cena
Ako pri každom nákupe, najdrahšie neznamená vždy najkvalitnejšie a opačne. Ak nemáte prehľad ako sa ceny pohybujú, spravte si vopred malý prieskum.
Špecializácia
Ak hľadáte niekoho, kto pomôže vášmu biznisu v danej doméne, určite dbajte na to, aby v užšom výbere boli spoločnosti, ktoré sa na túto doménu špecializujú. Najlepšie bude, ak už majú v tejto oblasti nasadené projekty u zákazníka.
Nezabúdajte, že aj ten najkratší pracovný kontrakt musí byť založený na dôvere!